نوار نقاله – نوار نقاله بارگیری – نوار نقاله مونتاژ

حامد حاجی محمدی
8 ژوئن, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

نوار نقاله – نوار نقاله بارگیری – نوار نقاله مونتاژ

معرفی کامل انواع نوار نقاله

شرکت امید تسمه سازان سهند به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع نوار نقاله های تخصصی ، امادگی ساخت انواع نوار نقاله های سفارشی را دارا می باشد

این شرکت از سال 1391 با نام شرکت امید عمران سهند تاسیس شد تا اینکه بعد از چندین سال تجربه و تولیدات موفق اقدام به ایجاد یک شرکت دیگر به نام امید تسمه سازان سهند انجام گرفت امروز مدیریت شرکت امید تسمه سازان سهند با اداره اقای مهندس حامد حاجی محمدی می باشد که چندین پروژه های موفق را تولید کرده و اماده عقد قرار داد با تمامی شرکت های دولتی و شرکت های نیمه دولتی و شخصی را دارد

در این صفحه تصمیم داریم تمام نوار نقاله های تولیدی این شرکت را به صورت کامل توضیح داده و ریز کلی را به دوستان عزیز برسانیم تا در صورت نیاز بتوانید از مطالب و از مشاوران رایگان این شرکت استفاده کنید با مباشید

به نوارهایی که وظیفه حمل و نقل مواد و کالاهای مختلف را بر عهده دارند، در اصطلاح لغوی نوار نقاله می‌گوییم. در اصطلاح لاتین هم این سیستم‌ها را به نام conveyor می‌شناسند.

به سیستم‌های انتقالی که محصولات و کالاها را از نقطه مبدا به نقطه مقصد انتقال می‌دهد، کانوایر می‌گوییم. حال ممکن است این مسیر انتقال به صورت افقی و یا شیب دار باشد که نوع کانوایر بر همین اساس تعیین می‌شود. به دلیل تنوع بالای کالاها و شرایط انتقال، این سیستم‌ها در انواع مختلفی به مرحله طراحی و تولید می‌رسند.

 

    • کانوایر بارگیری

در کارخانجات سیمان، برنج و سایر کارخانجات بزرگ مشابه، برای انتقال محصولات درون کیسه و یا حتی کارتن، نیاز به نوار نقاله احساس می‌شود. به وسیله کانوایرهای بارگیری تمامی این کالاها از درون انبار و یا محوطه کارخانه به درون ماشین‌های باری هدایت می‌شوند. این نوع از سیستم‌ها در دو مدل : 1- بارگیری کیسه و 2- بارگیری کارتن طراحی و تولید می‌شوند. می‌توان بر اساس نوع محصول انتقالی، بر روی این سیستم‌ها از فیدر، بغل بند و سایر تجهیزات جانبی بنا به درخواست مشتری استفاده کرد. این سیستم‌ها هم در حالت استاندارد تولید میشوند و هم بر اساس نیاز مشتری به صورت کاملا سفارشی در ابتدا طراحی و سپس به تولید میرسند.

نوار نقاله بارگیری کارتن

 

    • نوار نقاله مونتاژ

در شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی، مهتابی، لوازم خانگی و سایر شرکت‌های مشابه، برای تولید محصولات نیاز به مونتاژ قطعات جانبی آنها به صورت مرحله‌ای می‌باشد که بر همین اساس نیاز به استفاده از کانوایرهای مونتاژ ملزوم می‌شود. از لحاظ ساختاری، تفاوت چشمگیری بین این نوع از کانوایر و سایر انواع می‌باشد و معمولا به صورت کاملا سفارشی و طبق درخواست مشتری به مرحله تولید میرسند. این کانوایرها در قسمت جانبی خود دارای میزهای مونتاژ هستند که محل قرارگیری اپراتورها می‌باشد. تولید این کانوایرها به صورت کاملا سفارشی و طبق درخواست مشتری انجام می‌شود.

کانوایر مونتاژ و خط تولید

از جمله یکی از مهمترین و پر کاربردترین سیستم‌های انتقالی که در صنعت استفاده می‌شود، مربوط به خطوط مونتاژی است که به صورت کاملا سفارشی و طبق درخواست مشتری به مرحله تولید می‌رسند. برخی از محصولات جهت تولید نیاز به مونتاژ شدن دارند که این وظیفه بر عهده کانوایرهای مونتاژی است که شرکت امید تسمه سازان سهند تولید کننده این سیستم‌ها می‌باشد. معمولا این خطوط به صورت افقی و بدون هیچ زاویه‌ای طراحی و به تولید میرسند. تنها تفاوتی که بین این کانوایرها وجود دارد، در عرض و طول کار است. معمولا این سیستم     

نوار نقاله مونتاژ

 

    • استاکر کانوایر

این نوع کانوایر به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های نوارهای بارگیری میتواند بشمار رود، چرا که از آن به جهت انتقال و دپوی مواد پودری و فله در صنایع معادن استفاده می‌شود. معمولا ساختاری شبیه به نوار نقاله بارگیری دارند و در طول‌های بزرگتری تولید میشوند. در بیشتر موارد دارای فیدر هستند و به مانند سایر انواع، بنا به درخواست و سفارش مشتری به مرحله طراحی و سپس تولید میرسند.

استاکر کانوایر

 

    • نوار نقاله تلسکوپی

خاص ترین و کاربردی ترین کانوایری که در صنعت بارگیری از آن استفاده می‌شود، نوار نقاله تلسکوپی می‌باشد. از این سیستم برای بارگیری کیسه و کارتن در صنایع مختلف استفاده می‌شود. معمولا در صنایعی که از ماشین‌های باری مختلفی برای حمل و نقل کالاها استفاده می‌شود، از نوع تلسکوپی برای بارگیری استفاده میشود. این کانوایرها دارای قابلیت افزایش طول هستند و برای ماشین‌ها و فضاهای مختلفی تعبیه می‌شوند. این نوع از سیستم‌ها برای مواردی که محصولات و کالاها از روی سکو و یا بار انداز بارگیری میشوند، بهترین گزینه می‌باشد و معمولا در این موارد به صورت ثابت در محل مشخصی نصب می‌شوند.

تسمه نقاله تلسکوپی خود در دو مدل مختلفی تولید می‌شود : 1- تلسکوپی ثابت و 2- تلسکوپی پرتابل. هر یک از این انواع در کاربردهای خاصی به کار میروند و معمولا ساختاری مشابه هم دارند، با این تفاوت که نوع پرتابل برای جا به جایی دارای چرخ زیر شاسی می‌باشد.

نوار نقاله تلسکوپی

 

    • آپرون کانوایر

به کانوایرهایی که دارای تسمه‌های فلزی هستند، در اصطلاح صنعتی آپرون کانوایر می‌گویند. از این سیستم‌ها به جهت حمل و انتقال مواد پودری استفاده می‌شود که دارای خاصیت خوردگی و سایشی هستند. ساختار تسمه این سیستم‌ها متشکل از ورق‌های فولادی ضد سایش می‌باشد که دارای بیشترین میزان مقاومت در صنعت هستند.

آپرون کانوایر-1

 

    • نوار نقاله بارگیری کشتی

یکی از انواع کانوایرهایی که در صنایع سنگین استفاده می‍شود، نوار نقاله بارگیری کشتی می‌باشد. این کانوایر برای دپو و بارگیری مواد فله و سایر محصولات به درون کشتی استفاده می‌شود. معمولا انتقال مواد به درون کشتی از ارتفاع زیادی انجام میشود و به جهت جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، از خرطوم استفاده می‌شود. به طور کلی این سیستم‌ها زیر مجموعه‌ای از کانوایرهای تلسکوپی بشمار می‌روند.

معمولا عرض و طول دستگاه بسیار زیاد می‌باشد و برای جا به جایی این سیستم نیاز است از چرخ‌های تریلی استفاده شود.

نوار نقاله بارگیری کشتی

 

    • کانوایر رولیکی

این نوع از سیستم‌های انتقال، دارای ساختاری رولر دار هستند که معمولا در فروشگاه‌ها، کارخانجات کاغذ و سایر مجموعه‌های تولیدی استفاده می‌شوند. همانطور که از ظاهر این مدل از کانوایرها مشخص است، عامل‌های انتقال در این سیستم‌ها، رولیک‌ها هستند. نسبت به نوع کار و وزن محصول، ممکن است مشخصات غلتک‌ها متفاوت باشد. تولید این کانوایرها کاملا به صورت تخصصی و بر طبق سفارش مشتری آماده می‌شوند.

نوار نقاله رولیکی

 

  • نوار نقاله فرودگاهی

نوار نقاله های فرودگاهی معمولا در حالت های دیگری مورد تولید قرار می گیرد

در فرودگاه‌ها به جهت حمل بارهای سنگین مسافرین نیاز به استفاده از کانوایر داریم که این سیستم کاملا متفاوت بوده و دارای ساختاری مشخص است. 

نوار نقاله فرودگاهی

 

    • اسلت کانوایر
  •  

نوار نقاله اسلت

 

    • نوار نقاله بارگیری دو طرف قابل تنظیم

نوار نقاله بارگیری قابل تنظیم دوطرفه، نوعی کانوایر است که می‌توان به وسیله آن از هر دو جهت بار را تخلیه و بارگیری کند. این ویژگی کانوایر این اجازه را میدهد که از هر دو سمت بارگیری و تخلیه انجام شود و تا ارتفاعات مختلف قابل استفاده می باشد و سرعت و جهت آن نیز قابل تغییر می‌باشد. انعطاف پذیری بیشتر، بهره وری بالا، تنظیم سرعت ازمزایای این نوع نوار نقاله می باشد.

نوار نقاله بارگیری دو طرف قابل تنظیم

 

    • و سایر انواع سفارشی

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.